Hyundai I30 – import samochodu z Niemiec

Pierwsza wersja hyundaia  I30 sprzedała się w ilości miliona sztuk. Design pierwszej generacji spodobał się europejczykom oraz był bezpieczny świadczy o tym pięć gwiazdek w testach zderzeniowych euroencap. Duży wpływ na popularność I30 pewnie miała cena oraz gwarancja na pięć lat.
Druga generacja zadebiutowała w 2011 roku we Frankfurcie, przy budowie auta wykorzystano płytę podłogową z Kia Ceed. Auto w stosunku do poprzednika stało sie szersze dłuższe oraz zwiększyła sie pojemność do 375 litrów. Wnętrze robi dobre wrażenie, spasowanie elementów wygląda dobrze. Jedynym minusem we wnętrzu jest plastik udający aluminium. Fotele są wygodne jest sporo schowków. Komputer pokładowy pokazuje temperaturę silnika oraz poziom paliwa.  Za dodatkową opłatą możemy zamówić skórzaną tapicerkę, szklany dach, elektrycznie ustawiane fotele. Ceny kształtują się od 50 ty. do 87 tys zł. Gama silnikowa to trzy silniki benzynowe i trzy diesle. Benzyniaki posiadają od 100 do 132 KM diesle natomiast posiadają moc od 90 do 128KM.

Trzecia aktualna generacja została zaprezentowaną w grudniu 2016 roku. Patrząc na aktualną generację nadwozie wydaje się mniej obłe, wygląda bardziej stonowanie.  Bardzo charakterystyczny jest przedni sześciokątny chromowany grill. We wnętrzu rzuca się w oczy dotykowy wyświetlacz do sterowania radia oraz klimatyzacji. Gama silnikowa wygląda następująco jeden diesel i trzech jednostek benzynowych. Pierwsze sztuki I30 można kupić już w lutym 2017 roku. W połowie 2017 roku Hyundai zaprezentował wyczynową wersję I30  N, chcą tym samym konkurować z VW Golfem GTI oraz Fordem Focusem RS.